Eerste dag - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Ellis

04 Augustus 2013 | China, Peking

Zo ik ben er...

Om 10.45 ging mijn vliegtuig richting Parijs waar ik om 13.45 weer verder vloog naar Beijing,China. De vlucht ging goed had alleen paar keer last van goede turbulentie maar het viel over het algemeen mee. En ze hadden een kussen en een vliesdeken voor iedereen dus koud had ik het niet.

Ik ben om 5.30 lokale tijd op zondag geland, omdat ik daar weer door de douane moest duurde het wat langer. Maar ik heb mijn stempel.

Om 7.30 was ik aangekomen bij het gastgezin. Het is een moeder van 34 en haar dochter van 4. Het is erg gezellig. Ook heb ik nog een kamergenoot genaamd Diana en ze komt uit Ecuador. Ze is hier nu al een maand.

In de middag zijn Diana en ik naar de Temple of Heaven geweest. Het was er verschrikkelijk mooi. En omdat Diana al een goed woordje Chinees spreekt voert zij de gesprekken en gaat zij afdingen. Voor de redt hebben we afgesproken dat we veel dingen samen gaan bekijken. We kunnen het goed vinden. Alleen ik ga soms nog automatisch in het Nederlands praten en kijkt ze mij raar aan.

Ook grappig de Chinese mensen wilden bij de tempel met mij op de foto, ook weer wat nieuws.

Wat is Beijing eigenlijk een vieze stad, op verschillende plaatsen stinkt het verschrikkelijk. En in het verkeer lappen ze alle regels aan hun laars en het enige waar ze goed in zijn is toeteren en zorgen dat ze associaal voorrang krijgen. Van voetgangers voorrang geven op het zebrapad hebben ze ook nog nooit van gehoord. Dat wordt nog wat...

Morgen is mijn eerste schooldag heb er erg veel zin in.

Ik laat snel weer van mij horen.

XXX

  • 04 Augustus 2013 - 14:09

    Pappa:

    Leuk meid, maak veel foto's en geniet

  • 04 Augustus 2013 - 14:13

    Oma Kauling:

    Wat heb je al veel gedaan de eerste dag geniet er maar van.Heb je goed geslapen.Liefs xxxxx

  • 04 Augustus 2013 - 14:26

    Mama:

    Hoi moppie, fijn iets van je te lezen.
    Ook Fijn dat je reis goed is verlopen en dat je je gastgezin leuk vind.
    Knap dat je gelijk op stap bent gegaan en dat je daar ook een reisgenoot/ gids bij de hand hebt.
    Veel succes morgen op je 1ste schooldag en we spreken eljaar snel weer
    XXX mama

  • 04 Augustus 2013 - 20:42

    Jolanda:

    Hallo nichtje,
    Fijn dat alles goed is gegaan. Als jouw kamergenoot al na een maand in het chinees kan communiceren, moet jouw dat ook gaan lukken in 2 weken. Ik ben benieuwd. Het enige woord dat ik ken is ni hao. Geen idee wat het betekend. Geniet toch van beijing ook al is het vies. Een hele andere cultuur fantastisch!!!

    Veel plezier en tot het volgende bericht. Wij wachten af en leven mee.
    Groetjes van ons uit zandvoort

  • 04 Augustus 2013 - 21:13

    Yvon:

    ohh....wat een super reis...een belevenis om niet te vergeten...ook ik kijk naar je volgende berichtje uit...
    groetjes
    Yvon

  • 04 Augustus 2013 - 22:34

    Mireille:

    Hey, wat leuk om al wat van je te lezen en meteen positief super.
    Genieten hoor!!!
    succes morgen vind je erg dapper... 成功

  • 04 Augustus 2013 - 23:00

    Astrid:

    Hee lieverd, wat leuk dat wij hier op de hoogte gehouden worde van jouw te gekke reis. Worden wij echt niet jaloers van hoor. Geniet er van Love You

  • 05 Augustus 2013 - 21:38

    Ruud, Dee En Kids:

    Hey wijffie, wat klinkt het alweer gezellig. Leuk om te lezen dat je nu al zo geniet !! Ik hoop dat je eerste schooldag meegevallen is!!

    Hele dikke x van ons !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Ik ben Ellis. Ik ga voor twee weken op vakantie naar Beijing, China. Hier ga ik naar school om een beetje de taal te leren, en woon ik tijdelijk bij een gastgezin.

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4161

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 05 Maart 2015

Australië en nieuw Zeeland

03 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: