De Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu De Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu

De Chinese muur

Blijf op de hoogte en volg Ellis

10 Augustus 2013 | China, Peking

Gisteren had ik de eerste helft van de ga school. Was erg leuk want we leerde tellen van 1t/m 99 via een grappig spel. En we gingen een cartoon kijken en dan moesten wij daarna vertellen wat er gezegd was. In de middag ben ik samen met Diana en Sasha ( uit Rusland) naar de Hutong geweest. Dit zijn hele oude, kleine huisjes met smalle straatjes. Toen we er aankwamen viel het een beetje tegen omdat het nu. Meer is omgebouwd voor de toeristen maar we zijn stiekem een straatje ingeweekt waardoor we konden zien hoe het erg echt uit zag. Ik zou er niet kunnen wonen. Uiteindelijk was het een erg geslaagde dag en middag.

Vandaag ben ik dan EINDELIJK naar de Chinese muur geweest. Onze wekker stond om 6.15 omdat het 2 uur reizen is. We zijn rnd 7.30 van huis gegaan omdat mijn kamergenoot niet uit bed te branden was. We moesten eerst met de metro om vervolgens met de bus verder te gaan. Toen we bij de bus aankwamen stonden we eerst in de verkeerde rij en toen we daarna eindelijk in de goede rij stonden, bleek het een HELE lange rij te wezen maar omdat er zoveel bussen waren was dat snel opgelost. Na 4 en half uur gereisd te hebben. Want we stonden met de bus alleen maar in de file waren we eindelijk aangekomen bij de Chinese muur. We gingen eerst even plassen na zo een lange reis en ik kan aanraden dit niet te doen. Wat is het smerig zeg. Hierna gingen we eten en toen kwam ik erachter dat ik mijn mobiel bij de wc had laten liggen. Dus ik snel terug, Diana zei dat hij waarschijnlijk al weg was omdat het al 15 minuten geleden was sinds we naar de wc waren geweest. Maar gelukkig heb ik hem gevonden. Waarschijnlijk komt dit omdat we naar de invalide wc zijn geweest omdat dit de enige wc was met een wc pot i.p.v een gat in de grond. Voor de rest was de Chinese muur echt geweldig, het uitzicht is breath taking.

Iedereen verder nog een fijn weekend.

XXX

  • 10 Augustus 2013 - 14:18

    Mama:

    Hoi meissie
    Goed om weer wat van je belevenissen te lezen.
    Gelukkig kun je wat je wilde zien ook nog zien en geniet je ervan net zoals wij ervan genieten om je verslagen te lezen.
    Ben blij dat je (zeker nu) je mobieltje terug gevonden hebt.
    Tot gauw.XXX mama

  • 10 Augustus 2013 - 15:43

    Jolanda:

    Hallo nichtje,

    Fijn om te lezen dat je dan toch de chinese muur hebt gezien!!! Je kunt niet in china zijn geweest zonder deze bijzondere ervaring. Hoop dat je mooie foto's hebt gemaakt. Ben heel benieuwd. Geniet nog die laatste paar dagen en tot dinsdag. Of tot je volgende berichtje.
    Groetjes vanuit zandvoort

  • 10 Augustus 2013 - 16:47

    Oma Kauling:

    Hallo lievertje

    Wat zie jij veel daar en wat een ervaringen doe je op ik geniet van je verhalen en hoe jullie alles doen top hoor.Geniet er nog maar van en probeer zo veel mogelijk te zien en foto's te maken ik ben heel nieuwsgierig.Papa heeft een foto op fb gezet dat je op de muur bent leuk hoor kunnen ze niet meer afpakken.Tot Dinsdag of tot nog een verslag veel liefs dikke kus Oma xxxxxx

  • 10 Augustus 2013 - 21:08

    Mats:

    hey ellis

    haha lekker slim ben je telefoon laten liggen :P
    maar wel mooie foto zag van je vader dat je op de muur stond
    je hebt toch wel even hele muur afgelopen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Ik ben Ellis. Ik ga voor twee weken op vakantie naar Beijing, China. Hier ga ik naar school om een beetje de taal te leren, en woon ik tijdelijk bij een gastgezin.

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4181

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 05 Maart 2015

Australië en nieuw Zeeland

03 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: