De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu

De verboden stad

Blijf op de hoogte en volg Ellis

08 Augustus 2013 | China, Peking

Ondanks de omstandigheden heb ik vandaag veel gedaan.

Onze wekker stond vandaag om 6uur omdat we om 7uur hadden afgesproken met de school om naar het olympisch park in Beijing te gaan om te lopen. Dit als viering van het begin van de herfst. Maar helaas is mijn kamergenoot niet zo snel waardoor we te laat waren en zelf moesten gaan. Het eerste gedeelte met de metro lukte ons nog wel maar daarna om de goede bus te vinden heeft ons na heel wat gebel en gevraag toch gelukt. Toen we daar eindelijk aankwamen was de rest al op ons aan het wachten. We hadden de dag ervoor witte t-shirts gekregen die we aan moesten trekken en toen we op een onmoetingsplein aankwamen bleek dat iedere groep een eigen kleur had, erg leuk. Er werden foto's gemaakt, veel gepraat (wat we niet verstonden) en daarna zijn we gaan lopen. We denken dat onze groep verkeerd is gelopen want we zijn alle mensen kwijtgeraakt en we hebben ze ook niet meer kunnen vinden. En via borden zijn we weer naar het beginpunt gelopen en zelfstandig naar huis gaan. Ook weer een ervaring.

In de middag ben ik met mijn kamergenoot (Diana) naar de verboden stad geweest. Jeetje wat is dat toch groot. We zijn met de metro erheen geweest en het was super super druk, je stond hutje mutje niet normaal meer. Toen we daar aankwamen moesten we via tian'men naar binnen en dan eerst een kaartje kopen, wat niet goed lukte want er stond nergens aangegeven waar dat precies moest en daarna naar binnen. Binnen in de verboden stad was het ook zo druk maar zoooo mooi en groot. Je kon ook als je wilde je omkleden in de oude kledingstijl en dan foto's maken. Zag er erg leuk uit. Je had vanuit de verboden stad uitkijk op de stad. Want de gebouwen zijn er erg groot.
Ook was er aan de zijkant de imperial garden, die was helemaal geweldig. Helaas konden we niet helemaal op ons gemak rondkijken want om 16.45 werd je bijna achterna gezeten door een kleine Chinees omdat ze om 17.00 gingen sluiten. Toen we de verboden stad uit kwamen wat tian'men square (is aan de overkant) helemaal vol bezaaid met mensen, het bleek vandaag de grote viering te wezen van de herfst. Wisten wij veel. Haha

Ik heb gezien de omstandigheden besloten om eerder terug te komen naar Nederland. Hierdoor heb ik helaas bijna geen Chinees kunnen leren maar heb ik wel alles kunnen zien wat ik wilde.

XXX

• 08 Augustus 2013 - 07:33

Mama:

Hoi meissie, goed om te lezen dat je het ondanks alles toch reuze naar je zin hebt en gelukkig kun je toch tot na het weekend blijven voordat je weer terug komt.
    Probeer zeker nog volop te genieten van de dagen dat je nog in China bent en blijf verslagen schrijven want we lezen ze graag. Oma heeft Opa nog uitgelegt en zelfs je 1ste verslag nog aan Opa voorgelezen en dat vonden ze beide erg leuk. XXX en tot later mama.

• 08 Augustus 2013 - 07:50

Oma Kauling:

Lieve Ellis wat goed om te lezen dat je de draad weer opgepakt hebt en zoveel mogelijk van je vacantie te genieten.Wat een ervaringen en indrukken doe je op geweldig.Ik weet zeker dat opa op zijn wolkje meekijkt.Geniet nog van de dagen dat je in China bent en blijf ons op de hoogte houden.Heel veel liefs dikke kus xxxOma

• 08 Augustus 2013 - 07:57

Yvon:

hi dappere!! goed dat je toch een beetje de draad oppakt en nog probeert om zoveel als mogelijk te zien... Ben heel nieuwsgierig naar je foto's hoor!! warme groet Yvon

• 08 Augustus 2013 - 09:09

Jolanda:

Hallo nichtje,
    Fijn om te lezen dat je toch nog van alles van China gaat zien. Probeer er ondanks alles toch van te genieten. Je bent dan wel heel ver weg, maar voor ons voelt het door deze berichtjes alsof je heel dichtbij bent. Alles gaat goed komen!!
    Groetjes vauit Zandvoort

• 08 Augustus 2013 - 09:21

Mireille:

Hey Ellis,

Weer een mooi verhaal uit dat drukke china, geniet nog even...xxx

• 08 Augustus 2013 - 12:38

Mariska:

Hoi lieve schat,

Wat ben ik trots op mn zus! Dat je het zo goed oppakt en zoals de rest al zei, dat je je reis nog zo goed doorzet. Wel erg jammer dat je nog niet zoveel chinees hebt geleerd, maar je hebt gelukkig wel de dingen gedaan die je echt wilde zien. Ik weet zeker dat je wel een keer terug gaat;) je ervaringen klinken in ieder geval zeker de moeite waard om dat te doen. Xxx maris

• 08 Augustus 2013 - 18:28

Mats:

Hey ellis
    Wel leuk dat je naar verboden stad geweest ben.
    En ken je al paar woordjes Chinees .
    En erg wel arpart met die treinen denk helemaal vol .
    Hoop dat je toch nog paar leuke dagen heb in china en geniet ervan.