Eerste schooldag - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Peking, China van Ellis Kauling - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Ellis

06 Augustus 2013 | China, Peking

Hallo iedereen,

Gisteren had ik mijn introductiedag op school. Om 9:30 had ik mijn plaatsingtest maar omdat ik geen Chinees ken was ik snel klaar. Daarna heeft iemand ons een rondleiding gegeven in de straten rondom school. Er blijken heel veel kleine restaurantjes en massagesalons te rondom de school te zitten. Rond 12 uur zijn we wezen eten bij een soort van Mac Donalds maar dan van Chinees eten. Ik had rijst met varkensvlees, salade en een cola voor omgerekend ongeveer €2,50. Het smaakte erg goed en het was de eerste keer dat ik met stokjes ging eten. En ik moet zeggen het ging best aardig. Na het middag eten zijn we weer teruggegaan naar school want om half 2 zijn we naar tian'men square en wangfu jing street gegaan. Tian'men square is heel erg mooi en groot. Terwijl ik samen met Federica ( uit Italië) foto's aan het maken was kwamen er allemaal Chinese mensen naar ons toe om foto's te maken. Maar het vroegen het niet eens ze pakten gewoon mijn arm en sleurde mij mee naar de plek waar de foto genomen moest worden. Intotaal heeft dat 15minuten geduurd want we waren te laat bij de meeting point.
Daarna zijn we naar wangfu jing street geweest. Daar kan je allemaal rare dingen eten. Ik heb scorpioen geprobeert en het smaakt best wel aardig. En ik heb veel foto's gemaakt van het eten, maar die houden jullie nog tegoed. Hierna zijn we weer terug gegaan naar school en heeft iedereen zijn schoolboeken, gehoord in welke klas hij/zij zit en heb je je rooster gehad.

De volgende dag moest ik om 9:00 op school zijn dan begon mijn eerste les. Intotaal zitten er 4 mensen in die klas 3 meiden en 1 jongen. De jongen komt uit Turkije en de meiden uit Rusland en Italië. De meiden zijn hier nu een week en de jongen is ook vandaag begonnen. Eerst hebben er les gehad in de beginselen zoals hoe je lettergrepen uitspreekt, hoe je gedag zegt en moesten we elkaar vragen gaan stellen over hoe het met je familie ging. Dit lukte mij niet echt want ik raakte steeds in de war. Maar mijn kamergenoot en ik gaan straks oefenen zodat het mij morgen hopelijk beter af gaat.

Het was een erg leerzame dag vandaag maar ik had wel verwacht dat ik het sneller op zou pakken.

Ik laat snel weer van mij horen

XXX

  • 06 Augustus 2013 - 11:54

    Oma Kauling:

    Hallo meissie
    Leuk om je verslag te lezen en te horen wat je allemaal gedaan hebt en geprobeerd te eten.Goed hoor.Ja en Chinees leren is best moeilijk denk ik oefenen oefenen dan gaat het je vast lukken.Ik heb gisteren tegen opa verteld dat je zo vaak op de foto moest hij zei ja wat wil je het is toch een mooie meid leuk he.Nou geniet maar van alles.Liefs en een dikke kusxxxxxxx Oma

  • 06 Augustus 2013 - 11:59

    Pappa:

    He, hebben ze ook de "echte"chinese loly's daar...
    Je weet wel, die van "Loly voor kind"

    LOL

  • 06 Augustus 2013 - 17:51

    Cynthia:

    Wat leuk schat!
    Zo te horen heb je het flink naar je zin en zijn de chinezen helemaal gek van je ;)
    het blijft lastig hé om een nieuwe taal te leren, maar met veel oefenen komt het idd vast goed!
    Heel veel plezier nog even, het komt allemaal goed (you know what I mean) en ik hou contact door e-mailtjes te sturen.

    Liefs!

  • 06 Augustus 2013 - 22:42

    Steven:

    El!

    Leuk man. Ik zei toch dat al die Chinezen helemaal leip van je zouden zijn! Vertel wel even tegen ze dat ik shotgun heb op je!

    Kusjes

  • 07 Augustus 2013 - 08:33

    Mam:

    Hoi meissie,
    Wat is het toch leuk om op deze manier jouw belevenissen te lezen. Tja en chinees leren dat zal zeker niet meevallen maar alles wat je leert is mooi meegenomen.
    Vandaag (woensdag) veel plezier ondanks dat ik begrijp dat het onder de gegeven omstandigheden niet makkelijk zal zijn maar bedenk wel dat Opa niet anders zou willen.
    Dikke kus van ons allemaal.
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Ik ben Ellis. Ik ga voor twee weken op vakantie naar Beijing, China. Hier ga ik naar school om een beetje de taal te leren, en woon ik tijdelijk bij een gastgezin.

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4160

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 05 Maart 2015

Australië en nieuw Zeeland

03 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: